Krátká kronika

Datum Vytvoření: 17 Červenec 2021
Datum Aktualizace: 13 Smět 2024
Anonim
Sulla - początki wielkiej kariery.
Video: Sulla - początki wielkiej kariery.

Obsah

The kronika Jedná se o typ vyprávění, který představuje události v chronologické formě a snaží se být co nejvíce vysvětlující a objektivní, pokud jde o téma, o kterém je vyprávěn.

Kronika líčí a přenáší události postupně s cílem zavést a předat vyprávěné události čtenáři.

Můžete si vytvořit krátké kroniky o filmu, historické události, knize, konkrétní události atd. Nejznámějším příkladem kroniky by mohl být příběh Bible, protože chronologicky líčí události, ke kterým došlo ve starověku.

• Viz také: Chronologický řád

Používání kronik

Krátká kronika obecně odkazuje na místo a čas (data a čas) pro vyhledání čtenáře v prostoru a čase. Krátké kroniky se často používají v žurnalistické oblasti, protože je to efektivní žánr k objektivnímu přenosu událostí.

V jiných případech může být kronika zaměřena na malé publikum, například do učebny ve škole. Vzhledem k jejich snadnému porozumění se kroniky často používají v dětských příbězích, příbězích pro výuku jazyka.

• Viz také: Literární kronika

Příklady krátkých kronik

1. Krátká novinářská kronika

Ana vstala v pátek 14. března v 10 hodin, jak bylo jejím zvykem.

Po snídani odešel.

Vyšel dveřmi do svých pracovních kanceláří, které byly pár bloků od jeho domova.

Při přechodu přes velkou Avenidu San Martín si nevšimla, že auto přichází v opačném směru, a aniž by se dokázala vyhnout Ana, auto ji přejelo.

Ana byla převezena do nejbližší nemocnice. Naštěstí o dva dny později byla Ana propuštěna s lehkými zraněními a externími lékařskými kontrolami.

1. Kronika dětského příběhu

V roce 2001, na začátku vyučování, María, pouhé 4 roky, řekla matce, že nebude chodit do školy. Cítila se velmi malá a nechtěla být od ní oddělena.

Celou noc plakala téměř neschopná spát od úzkosti první školní den. Její matka, trochu znepokojená, vstala 4. března o něco dříve a připravila snídani, kterou Maria milovala: toast s máslem a kozím sýrem.

Maria ale skoro nic nejedla.

V 8 hodin ráno odešli z domu do školy, která byla 11 bloků od Mariina domu.

Ale když došla ke dveřím školy, Maria potkala svého souseda Rocía.

Když viděla, jak Rocío bez problémů vstoupil do školy, María ji následovala. Společně první den a každý den poté vstoupili do školy, dokud nedokončili základní školu.

1. Kronika historické události

Potopení Titanicu

15. dubna 1912 se odehrála jedna z největších námořních tragédií v historii; potopení Titanicu.

Tato cesta byla první plavbou zářícího Titanicu. Měl by překračovat Atlantický oceán, dokud nedosáhne břehů Severní Ameriky ve Spojených státech.

Dalším cílem by však byla velkolepá loď: noc předtím, 14. dubna 1912, kolem 23:40, došlo ke kolizi Titanicu s gigantickým ledovcem, který roztrhl trup lodi takovým způsobem, že poté Během několika hodin klesl Titanic na dno moře.

Navzdory pokusům posádky o vysílačku o pomoc k nim nepřišly žádné lodě. Takže aniž by byl schopen vidět svítání (přesně v 02:20) 15. dubna, byl Titanic již pohřben na dně moře.

Tragédie zabrala více než polovinu populace (1 600 lidí se potopilo s člunem, když celkový počet cestujících na této cestě byl 2 207 lidí).

1. Kronika výletu

První den naší dovolené

Autobus odjel 20. února tohoto roku v 17:00. Dalších 10 dní bychom strávili v horách ve městě Bariloche v provincii Neuquén v Argentině.

Po příjezdu 21. února ve 12 hodin jsme se připravili na pokoj. Po teplé sprše jsme šli na oběd do obchoďáku.

Nakonec jsme našli restauraci, která se nám všem líbila. Jedli jsme tam a kolem 14:00 jsme se vrátili do hotelu, abychom zahájili první výlet z naší dovolené: návštěvu Mount Otto.

Dorazili jsme tam ve 15:00 a po výstupu jsme navštívili muzeum a rotující cukrovinky. Samozřejmě jsme se nemohli vyhnout kávě v cukrárně a pozorování velkolepého Cerro Tronador (vždy zasněženého, ​​vždy nádherného na obdiv) v dálce.

Později navštívíme les, který se nachází bokem na stejném kopci Otto.

Podařilo se nám pořídit mnoho fotografií a v 19:00 jsme se rozhodli vrátit.

Pak jsme se v hotelu převlékli a vyrazili navštívit nákupní středisko, nakoupit a povečeřet na mořských plodech.

Kolem 23:00 se unavení a chtějí spát a další den se vydáme na další rodinné dobrodružství.

1. Kronika skutečnosti

Když jsme jako děvčata chodila Lucia každé ráno do mého domu. Pamatuji si, že v roce 1990 jsme oba hráli na ulici od rána až do západu slunce.

Po několika letech však Lucia přestala hrát. Samozřejmě čas plynul a my jsme už neměli 10 let ... Ona a já jsme do jara 1995 dosáhli 15 let. Bylo logické, že už nepřišla hrát tak, jak jsme hráli dříve. Ani on mě však nenavštívil.

O Vánocích 1995 mi ani nezavolal po telefonu. Moje kamarádka Lucia podle všeho chodila s velmi hezkým klukem.

Roky ubíhaly a já jsem litoval jeho odcizení, ale do mého života přišli další přátelé.

Něco se však mělo stát: 17. června 2000, ve 14:35, přišla Lucia do mého domu jako za starých časů, ale tentokrát se jí zlomilo srdce, protože její matka se chystala zemřít. .

V tu chvíli zmizela veškerá moje bolest a úzkost, takže jsem mohl potlačit jeho bolest. Na jejich vzdálenosti během těchto let již nezáleželo.

Jeho matka trpěla agónií téměř 4 měsíce a 1. října 2000 zemřela na zhoubnou rakovinu.

Luciina bolest byla obrovská, ale byla uzavřena a doprovázena všemi svými blízkými.

Dnes, o 15 let později, po této události mohu říci, že jsme s Lucíí stále velmi blízkými přáteli, jako když přišla hrát odpoledne v roce 1990.